ຫຼັກສູດສ້າງຄູມັດທະຍົມ (ສອນໄດ້ແຕ່ ມ1 ຫາ ມ7)
ລະດັບປະລິນຍາຕີ ລະບົບ 12+4
ຫຼັກສຸດສາຍຄູພາສາອັງກິດ |
1. ຊື່ຫຼັກສຸດ |
ຊື່ຫຼັກສູດ (ຂຽນເປັນພາສາລາວ): ຫຼັກສູດສ້າງຄູມັດທະຍົມລະດັບປະລິນຍາຕີລະບົບ 12+4 ຊື່ຫຼັກສູດ (ຂຽນເປັນພາສາອັງກິດ): Secondary Teacher Education Program, Bachelor Degree (12+4) |
2. ຊື່ປະກາສະນີຍະບັດ |
ຊື່ (ຂຽນເປັນພາສາລາວ): ປະກາສະນີຍະບັດປະລິນຍາຕີ ຄູມັດທະຍົມ, ໃນສາຍວິຊາ: ຄູພາສາອັງກິດ ຊື່ (ຂຽນເປັນພາສາອັງກິດ): Bachelor of Secondary Teacher Education, majoring in English |
3. ຈຸດປະສົງຂອງຫຼັກສູດ: |
ຫຼັກສູດສ້າງຄູມັດທະຍົມ ລະດັບປະລິນຍາຕີ ລະບົບ 12+4 ມີຈຸດປະສົງເພື່ອແນໃສ່ສ້າງໃຫ້ນັກສຶກສາຄູ : – ມີຄວາມພ້ອມໃນຄວາມເປັນຄູ, ມີວິໄສທັດທີ່ກວ້າງໄກ ແລະ ມີຈັນຍາບັນທາງດ້ານວິຊາຊີບຄູ; ສອດຄ່ອງກັບ 3 ລັກສະນະ ແລະ 5 ຫຼັກມູນຂອງການສຶກສາ. – ສາມາດແກ້ໄຂບັນຫາຢ່າງມີຫົວຄິດປະດິດສ້າງ, ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແລະ ພັດທະນາຄວາມຮູ້ ແລະ ຄວາມສາມາດຂອງຕົນໃນອະນາຄົດ. – ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດທາງດ້ານວິຊາຊີບຄູ; ສາມາດສອນໄດ້ທຸກຂັ້ນໃນຊັ້ນມັດທະຍົມສຶກສາ (ສອນໄດ້ແຕ່ ມ.1 ຫາ ມ.7) ແລະ ພົວພັນຊ່ວຍເຫຼືອຄູສອນຢູ່ໃນໂຮງຮຽນ ພ້ອມທັງເປັນຫຼັກແຫຼ່ງທາງດ້ານວິຊາການ. |
4. ເງື່ອນໄຂຂອງຜູ້ເຂົ້າສຶກສາ |
– ມີກິລິຍາມາລະຍາດດີ – ມີຄວາມຮັກໃນອາຊີບຄູ – ມີມະນຸດສຳພັນທີ່ດີ – ມີຄວາມດຸໝັ່ນເອົາໃຈໃສ່ສຶກສາຮ່ຳຮຽນ – ເປັນຜູ້ມີສຸຂະພາບຈິດທີ່ດີ ແລະ ຮ່າງກາຍແຂງແຮງ – ເປັນນັກຮຽນທີ່ຈົບຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນປາຍ ຫຼື ທຽບເທົ່າ; ມີຜົນການຮຽນດີ. – ເປັນຄູສອນທີ່ມີວຸດທິການສຶກສາລະດັບຊັ້ນສູງ ຫຼື ພະນັກງານທີ່ຮຽນຈົບສາຍຄູລະດັບຊັ້ນສູງ ແລະ ປີການສອນ ຫຼື ເຮັດວຽກ ແຕ່ 02 ປີ ຂຶ້ນໄປ ທີ່ມີຜົນງານດີເດັ່ນ ແລະ ໄດ້ຮັບ ການ ເຫັນດີ ຈາກກົມກອງ |
5. ການຈັດຕັ້ງການຮຽນ-ການສອນ |
ຮຽນຕາມລະບົບໜ່ວຍກິດ ຊຶ່ງມີການຄິດໄລ່ໜ່ວຍກິດດັ່ງນີ້: – ສຳລັບການບັນຍາຍ 1 ຊົ່ວໂມງຕໍ່ 1 ອາທິດ ໃນ 1 ພາກຮຽນ (16 ຊົ່ວໂມງ) ເທົ່າກັບ 1 ໜ່ວຍກິດ – ສຳລັບການປະຕິບັດຕົວຈິງ ຫຼື ທົດລອງ 2-3 ຊົ່ວໂມງຕໍ່ 1 ອາທິດ ໃນ 1 ພາກຮຽນ (32-48 ຊົ່ວໂມງ) ເທົ່າກັບ 1 ໜ່ວຍກິດ – ສຳລັບການລົງຝຶກຫັດ ຫຼື ລົງພາກສະໜາມທີ່ໃຊ້ເວລາຝຶກ 3-6 ຊົ່ວໂມງຕໍ່ອາທິດ ໃນ 1 ພາກຮຽນ (48-96 ຊົ່ວໂມງ) ເທົ່າກັບ 1 ໜ່ວຍກິດ |
6.ໄລຍະເວລາການສຶກສາ |
ການຮຽນທັງໝົດໃຊ້ເວລາ 4 ປີ, ມີທັງໝົດ 8 ພາກຮຽນ, ພາກຮຽນໜຶ່ງມີ 16 ອາທິດ, ອາທິດໜຶ່ງມີ 25-28 ຊົ່ວໂມງ. |
7. ໂຄງສ້າງຫຼັກສູດ. |
ສາຍວິຊາ: ຄູພາສາອັງກິດ ໜ່ວຍກິດລວມ ໝົດຫຼັກສູດ 160 ໜ່ວຍກິດ ໂດຍມີສັດສ່ວນໜ່ວຍກິດແຕ່ລະໝວດວິຊາມີດັ່ງນີ້ ໝວດວິຊາຄວາມຮູ້ທົ່ວໄປ 20 ໜ່ວຍກິດ = (12.5%) ໝວດວິຊາພື້ນຖານວິຊາສະເພາະ 45 ໜ່ວຍກິດ = (28.125%) ໝວດວິຊາສະເພາະ 91 ໜ່ວຍກິດ = (56.875%) ໝວດວິຊາເລືອກ 4 ໜ່ວຍກິດ = (2.5%) |
ຫຼັກສຸດສາຍຄູ ຊີວະສາດ |
1. ຊື່ຫຼັກສຸດ |
ຊື່ຫຼັກສູດ (ຂຽນເປັນພາສາລາວ): ຫຼັກສູດສ້າງຄູມັດທະຍົມລະດັບປະລິນຍາຕີລະບົບ 12+4 ຊື່ຫຼັກສູດ (ຂຽນເປັນພາສາອັງກິດ): Secondary Teacher Education Program, Bachelor Degree (12+4) |
2. ຊື່ປະກາສະນີຍະບັດ |
ຊື່ (ຂຽນເປັນພາສາລາວ): ປະກາສະນີຍະບັດປະລິນຍາຕີຄູມັດທະຍົມສືກສາ ສາຂາວິຊາ ຊີວະສາດ ຊື່ (ຂຽນເປັນພາສາອັງກິດ): Bachelor of Secondary Education, majoring in Biology |
3. ຈຸດປະສົງຂອງຫຼັກສູດ: |
ເພື່ອຜູ້ສຳເລັດການສຶກສາຫລັກສູດຄູຊີວະສາດມີ: 1. ໃຫ້ເປັນພົນລະເມືອງດີ 2. ໃຫ້ມີຄວາມຊື່ສັດບໍລິສຸດ 3. ໃຫ້ມີຄວາມຮູ້ວິຊາຊີວະສາດ-ເຄມີສາດ |
4. ເງື່ອນໄຂຂອງຜູ້ເຂົ້າສຶກສາ |
– ມີກິລິຍາມາລະຍາດດີ – ມີຄວາມຮັກໃນອາຊີບຄູ – ມີມະນຸດສຳພັນທີ່ດີ – ມີຄວາມດຸໝັ່ນເອົາໃຈໃສ່ສຶກສາຮ່ຳຮຽນ – ເປັນຜູ້ມີສຸຂະພາບຈິດທີ່ດີ ແລະ ຮ່າງກາຍແຂງແຮງ – ເປັນນັກຮຽນທີ່ຈົບຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນປາຍ ຫຼື ທຽບເທົ່າ; ມີຜົນການຮຽນດີ. |
5. ການຈັດຕັ້ງການຮຽນ-ການສອນ |
ຮຽນຕາມລະບົບໜ່ວຍກິດ ຊຶ່ງມີການຄິດໄລ່ໜ່ວຍກິດດັ່ງນີ້: – ສຳລັບການບັນຍາຍ 1 ຊົ່ວໂມງຕໍ່ 1 ອາທິດ ໃນ 1 ພາກຮຽນ (16 ຊົ່ວໂມງ) ເທົ່າກັບ 1 ໜ່ວຍກິດ – ສຳລັບການປະຕິບັດຕົວຈິງ ຫຼື ທົດລອງ 2-3 ຊົ່ວໂມງຕໍ່ 1 ອາທິດ ໃນ 1 ພາກຮຽນ (32-48 ຊົ່ວໂມງ) ເທົ່າກັບ 1 ໜ່ວຍກິດ – ສຳລັບການລົງຝຶກຫັດ ຫຼື ລົງພາກສະໜາມທີ່ໃຊ້ເວລາຝຶກ 3-6 ຊົ່ວໂມງຕໍ່ອາທິດ ໃນ 1 ພາກຮຽນ (48-96 ຊົ່ວໂມງ) ເທົ່າກັບ 1 ໜ່ວຍກິດ |
6.ໄລຍະເວລາການສຶກສາ |
ການຮຽນທັງໝົດໃຊ້ເວລາ 4 ປີ, ມີທັງໝົດ 8 ພາກຮຽນ, ພາກຮຽນໜຶ່ງມີ 16 ອາທິດ, ອາທິດໜຶ່ງມີ 25-28 ຊົ່ວໂມງ. |
7. ໂຄງສ້າງຫຼັກສູດ. |
ສາຍວິຊາ: ຄູພາສາອັງກິດ ໜ່ວຍກິດລວມ ໝົດຫຼັກສູດ 160 ໜ່ວຍກິດ ໂດຍມີສັດສ່ວນໜ່ວຍກິດແຕ່ລະໝວດວິຊາມີດັ່ງນີ້ ໝວດວິຊາຄວາມຮູ້ທົ່ວໄປ 20 ໜ່ວຍກິດ = (12.5%) ໝວດວິຊາພື້ນຖານວິຊາສະເພາະ 45 ໜ່ວຍກິດ = (28.125%) ໝວດວິຊາສະເພາະ 91 ໜ່ວຍກິດ = (56.875%) ໝວດວິຊາເລືອກ 4 ໜ່ວຍກິດ = (2.5%) |
ຫຼັກສຸດສາຍຄູ ພາສາລາວ-ວັນນະຄະດີ |
1. ຊື່ຫຼັກສຸດ |
ຊື່ຫຼັກສູດ (ຂຽນເປັນພາສາລາວ): ຫຼັກສູດສ້າງຄູມັດທະຍົມລະດັບປະລິນຍາຕີລະບົບ 12+4 ຊື່ຫຼັກສູດ (ຂຽນເປັນພາສາອັງກິດ): Secondary Teacher Education Program, Bachelor Degree (12+4) |
2. ຊື່ປະກາສະນີຍະບັດ |
ຊື່ (ຂຽນເປັນພາສາລາວ): ປະກາສະນີຍະບັດປະລິນຍາຕີ ຄູມັດທະຍົມ ສາຂາວິຊາ: ພາສາລາວ – ວັນນະຄະດີ ຊື່ (ຂຽນເປັນພາສາອັງກິດ): Bachelor of Secondary Taecher Education, majoring in Lao and Literature. |
3. ຈຸດປະສົງຂອງຫຼັກສູດ: |
ຫຼັກສູດສ້າງຄູມັດທະຍົມ ລະດັບປະລິນຍາຕີ ມີຈຸດປະສົງເພື່ອແນ່ໃສ່ສ້າງໃຫ້ນັກສຶກສາຄູ: 1. ມີຄຸນສົມບັດສິນທຳປະຕິວັດ ແລະ ຈັນຍາບັນໃນອາຊີບຄູ. 2. ມີຄວາມຮູ້, ຄວາມເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບເນື້ອໃນລາຍວິຊາ, ພັດທະນາຄວາມຮູ້ພາສາລາວ ແລະ ວັນນະຄະດີ ໃນການເສີມສ້າງດ້ານວິຊາຊີບຄູ. 3. ຈັດການຮຽນການສອນພາສາລາວ-ວັນນະຄະດີ ໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບ 3 ລັກສະນະ 5 ຫຼັກມູນຂອງການສຶກສາ. 4. ມີທັກສະການຮຽນການສອນລາຍວິຊາພາສາລາວ ແລະ ວັນນະຄະດີ ໃນຊັ້ນມັດທະຍົມສຶກສາ (ສອນໄດ້ແຕ່ມ.1 ຫາ ມ.7). 5. ມີທັກສະໃນການຄົ້ນຄ້ວາວິໄຈ ການຮຽນການສອນພາສາລາວ ແລະ ວັນນະຄະດີ. |
4. ເງື່ອນໄຂຂອງຜູ້ເຂົ້າສຶກສາ |
– ມີກິລິຍາມາລະຍາດດີ – ມີຄວາມຮັກໃນອາຊີບຄູ – ມີມະນຸດສຳພັນທີ່ດີ – ມີຄວາມດຸໝັ່ນເອົາໃຈໃສ່ສຶກສາຮ່ຳຮຽນ – ເປັນຜູ້ມີສຸຂະພາບຈິດທີ່ດີ ແລະ ຮ່າງກາຍແຂງແຮງ – ເປັນນັກຮຽນທີ່ຈົບຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນປາຍ ຫຼື ທຽບເທົ່າ; ມີຜົນການຮຽນດີ. |
5. ການຈັດຕັ້ງການຮຽນ-ການສອນ |
ຮຽນຕາມລະບົບໜ່ວຍກິດ ຊຶ່ງມີການຄິດໄລ່ໜ່ວຍກິດດັ່ງນີ້: – ສຳລັບການບັນຍາຍ 1 ຊົ່ວໂມງຕໍ່ 1 ອາທິດ ໃນ 1 ພາກຮຽນ (16 ຊົ່ວໂມງ) ເທົ່າກັບ 1 ໜ່ວຍກິດ – ສຳລັບການປະຕິບັດຕົວຈິງ ຫຼື ທົດລອງ 2-3 ຊົ່ວໂມງຕໍ່ 1 ອາທິດ ໃນ 1 ພາກຮຽນ (32-48 ຊົ່ວໂມງ) ເທົ່າກັບ 1 ໜ່ວຍກິດ – ສຳລັບການລົງຝຶກຫັດ ຫຼື ລົງພາກສະໜາມທີ່ໃຊ້ເວລາຝຶກ 3-6 ຊົ່ວໂມງຕໍ່ອາທິດ ໃນ 1 ພາກຮຽນ (48-96 ຊົ່ວໂມງ) ເທົ່າກັບ 1 ໜ່ວຍກິດ |
6.ໄລຍະເວລາການສຶກສາ |
ການຮຽນທັງໝົດໃຊ້ເວລາ 4 ປີ, ມີທັງໝົດ 8 ພາກຮຽນ, ພາກຮຽນໜຶ່ງມີ 16 ອາທິດ, ອາທິດໜຶ່ງມີ 25-28 ຊົ່ວໂມງ. |
7. ໂຄງສ້າງຫຼັກສູດ. |
ສາຍວິຊາ: ຄູພາສາອັງກິດ ໜ່ວຍກິດລວມ ໝົດຫຼັກສູດ 143 ໜ່ວຍກິດ ໂດຍມີສັດສ່ວນໜ່ວຍກິດແຕ່ລະໝວດວິຊາມີດັ່ງນີ້ ໝວດວິຊາຄວາມຮູ້ທົ່ວໄປ 15 ໜ່ວຍກິດ = (10.48%) ໝວດວິຊາພື້ນຖານວິຊາສະເພາະ 45 ໜ່ວຍກິດ = (31.46%) ໝວດວິຊາສະເພາະ 80 ໜ່ວຍກິດ = (55.94%) ໝວດວິຊາເລືອກ 3 ໜ່ວຍກິດ = (2.09%) |